Настаўніца Пярэкальскай сярэдняй школы Анастасія ШЭЙДА расказала за што так любіць сваю работу

Настаўнік — гэта вельмі адказная прафесія. Кажуць, што сапраўдны настаўнік — гэта чалавек ад Бога, %d1%88%d0%b5%d0%b9%d0%b4%d0%b0а ўсе іншыя прафесіі — ад настаўніка.
У кожнага з нас у жыцці быў свой настаўнік, дзякуючы ведам, вопыту і мудрасці якога мы спазналі свет, навучыліся ствараць і будаваць будучыню. Толькі чалавек з асаблівым талентам умее данесці да іншага свае веды і ўменні, толькі яму хапае мужнасці і цярпення браць на сябе адказнасць за выхаванне новага пакалення. Ды і на роспач нашы дарагія настаўнікі не маюць права, яны заўсёды хаваюць слабасць і стому, бо ў іх нялёгкая справа – жыццё адкрываць другому.
Калі ласка, шаноўныя чытачы, знаёмцеся з маладым спецыялістам, настаўніцай рускай і беларускай мовы і літаратуры Пярэкальскай сярэдняй школы Анастасіяй ШЭЙДА. Анастасія Анатольеўна расказвала, за што так любіць сваю работу.

— Лёс чалавека. Хто яго вызначае? Ці мы выбіраем прафесію, або, як часам здаецца, яна выбірае нас, — невядома. Але калі чалавек працуе па прызванні, то гэта становіцца зразумелым, у першую чаргу, яму самому. Вызначаючы жыццёвы шлях, кожны спрабуе рэалізаваць сябе, знайсці сваё месца ў жыцці. Некаторыя шукаюць сябе доўга, пакутліва, спрабуючы і памыляючыся ў розных прафесійных сферах. А мой выбар прафесіі пачаўся яшчэ ў дзяцінстве, калі з любімымі цацкамі гуляла ў сюжэтна-ролевую гульню. Прычым, як правіла, заўсёды выбірала ролю настаўніка. Жаданне стаць настаўнікам стала яшчэ мацней, калі пайшла ў Дзмітраўскую сярэднюю школу і пазнаёмілася з першай настаўніцай Людмілай Васільеўнай Зайцавай. Яна стала для мяне прыкладам ва ўсім, бо была і застаецца ўвасабленнем дабрыні, гуманізму, інтэлігентнасці. З першага знаёмства яе міміка, жэсты, мова зачароўвалі і цягнулі мяне ў свет ведаў. На працягу 11 гадоў я старанна вучылася, выконвала ўсе заданні і даручэнні, удзельнічала ў розных конкурсах, алімпіядах, спартыўных спаборніцтвах. І мае намаганнi прыносілі плён: дыпломы, медалі, грашовыя заахвочванні, памятныя сувеніры — усё гэта прывяло да таго, што я скончыла школу з залатым медалём.
Калі паўстала пытанне выбару будучай прафесіі, у мяне не было нават думкі, што я магу стаць кімсьці іншым. Бо выбар быў зроблены яшчэ ў першым класе. І я паступіла ў Магілёўскі дзяржаўны ўніверсітэт імя Аркадзя Куляшова на факультэт славянскай філалогіі па спецыяльнасці выкладчык рускай мовы і літаратуры, беларускай мовы і літаратуры. Шлях набыцця гэтай прафесіі быў даволі доўгім і цяжкім, але досыць цікавым і займальным. Нават там, ва ўніверсітэце, я паказала сябе з лепшага боку не толькі ў вучобе, але і ў жыцці факультэта: тры гады ўзначальвала Актыў Савета студэнцкага самакіравання, удзельнічала ў спартыўных спаборніцтвах і ў валанцёрскім руху. Пяць гадоў вучобы падарылі мне шмат ведаў, верных сяброў, незабыўную школьную практыку.
Па-рознаму прыходзяць у школу настаўнікі, і па-рознаму складваюцца нашы лёсы. Дыплом педагагічнай ВНУ — усяго толькі дакумент на права далучэння да вялікароднай і надзвычай складанай працы. А складанасць настаўніцкага хлеба ў тым, каб знайсці шлях да кожнага вучня, стварыць умовы для развіцця іх здольнасцей. Відавочна, што і мне, як маладому спецыялісту, менш дасведчанаму, чым калегі, якія працуюць у школе ўжо не першы год ці дзесяцігоддзе. Мне па-шчасціла пачынаць працоўную біяграфію ў цудоўным калектыве Пярэкаль-скай сярэдняй школы. Спачатку не ўсё складвалася лёгка, не хапала навыкаў кантакту з вучнямі, увогуле, не было ўсяго таго, што прынята называць прафесіяналізмам. Але адміністрацыя школы, калектыў і вялікі прафесіянал, настаўніца рускай мовы і літаратуры Валянціна Мікалаеўна Халайдова ўзялі мяне пад сваю апеку, стварылі спрыяльную атмасферу, шчодра дзеляцца жыццёвым і прафесійным вопытам, дапамагаюць адаптавацца і адчуваць сябе ўпэўнена.
Я бязмежна ўдзячная лёсу, які прывёў мяне ў школу. Прафесія настаўніка дае вялізныя, практычна неабмежа-ваныя магчымасці для творчасці. Гэта прафесія, у якой немагчыма спыніцца, у якой неабходна пастаянна расці над сабой, самаўдасканальвацца, шукаць новыя метады і шляхі, прафесія, у якой, аддаючы частку сваёй душы, атрымліваеш значна больш, чым аддаеш – веру, любоў і павагу вучняў. Але каб працэс навучання быў больш якасным і цікавым, мне, як маладому спецыялісту, хацелася б каб абсталяванне, дыдактычныя і раздатачныя матэрыялы ў кабінеце адпавядалі ўзроўню сучаснага навукова-тэхнічнага і гуманітарнага прагрэсу. Тады і вучні з задавальненнем будуць крочыць услед за настаўнікам у нялёгкім, але такім займальным працэсе авалодання новымі ведамі. Я пераканалася ў тым, што настаўнік у сучасным свеце — той жа вучань. Пакуль мы асвойваем новыя прагрэсіўныя методыкі, укараняем інавацыі і вывучаем вялікае мноства разнастайнай літаратуры – мы вучымся. Менавіта ў гэтым каштоўнасць настаўніка: не толькі аддаваць веды вучням, але і самому пастаянна вучыцца і імкнуцца да прафесійнага росту.
У нашым раёне працуе школа маладога настаўніка. А гэта вялікая падмога для пачынаючых педагогаў. Мы не толькі абмяркоўваем найбольш актуальныя тэмы, пытанні і праблемы, з якімі часта сутыкаюцца нават дасведчаныя педагогі. Кіраўнік раённай школы Таццяна Аляксандраўна Варакса арганізоўвае адкрытыя ўрокі, круглыя сталы, творчыя заняткі, шчодра дзеліцца ўласнымі матэрыяламі, якіх шмат назапасіла за жыццё. За першы ў жыцці працоўны год ў ДУА «Пярэкальская сярэдняя школа» ў мяне ўжо ёсць маленькія дасягненні і поспехі, рэалізаваныя амбіцыі не толькі як настаўніка-прадметніка, але і як творчага чалавека: дыплом 1-й ступені ў раённай алімпіядзе па рускай мове і літаратуры вучаніцы 8-га класа; дыплом 3-й ступені ў танцавальным конкурсе «Стартинейджер»; дыплом 3-й ступені ў спартыўных спаборніцтвах па валейболе сярод работнікаў сферы адукацыі; удзел у навукова-даследчай дзейнасці з вучнем 11-га класа. А яшчэ я правяла адкрыты ўрок, выступіла на раённай нарадзе кіраўнікоў устаноў адукацыі, правяла экзамены па рускай мове сярод вучняў 9-га класа, папрацавала выхавальніцай у школьным лагеры «Сонейка», з’яўляюся сертыфікаваным карыстальнікам інфармацыйных тэхналогій у адукацыі ў катэгорыі «Вучэбна-выхаваўчая праца».
Ці падабаецца мне мая прафесія? Сказаць, што вельмі падабаецца – мала. Я атрымліваю задавальненне ад жыцця, таму што атрымліваю задавальненне ад таго, чым займаюся кожную хвіліну, кожную гадзіну, кожны дзень.
Скажыце, хіба не па прызванні прыйшоў працаваць настаўнік, калі на працу ідзе з радасцю, калі ў сваім кабінеце адчувае сябе як дома, калі больш радуецца поспехам вучняў, чым сваім? Усё. Дыягназ устаноўлены. Гэты настаўнік любіць сваю працу. Настаўнік — прафесія адмысловая, праца зусім не з лёгкіх, таму і ноша гэтая пад сілу не кожнаму … Але я пераканалася ў тым, што зрабіла пра-вільны выбар. Я люблю прафесію, люблю дзяцей і не спынюся на дасягнутым, пастараюся прыносіць карысць вучням, нашай школе, раёну, краіне!

Запісала Аліна СУДНІК.

Последние новости

НОВОСТЬ ДНЯ

Делегаты ВНС утвердили Концепцию нацбезопасности и Военную доктрину

25 апреля 2024
Актуально

С 1 мая 2024 года увеличивается размер БПМ

25 апреля 2024
Официально

Выступление Президента Беларуси на заседании седьмого Всебелорусского народного собрания

25 апреля 2024
Правопорядок

Отвечает участковый инспектор милиции

24 апреля 2024
Дорожная безопасность

Единый день безопасности дорожного движения пройдёт 26 апреля

24 апреля 2024
В трудовых коллективах

Преуспеть во всём

24 апреля 2024
ВНС-2024

Мнение делегата ВНС

23 апреля 2024
У раёне

У раёне

23 апреля 2024
НОВОСТЬ ДНЯ

Субботник на Кличевщине: поддержание порядка – задача общая

23 апреля 2024
Кличевщина

Результаты достойные, но работать есть над чем

23 апреля 2024

Рекомендуем

ВНС-2024

Мнение делегата ВНС

23 апреля 2024
100-летие Кличевского района

Сто лет – сто деревьев

16 апреля 2024
Безопасность

За безопасность вместе

16 апреля 2024
Правопорядок

Отвечает участковый инспектор милиции

24 апреля 2024
Призыв-2024

Будущие солдаты получили повестки

16 апреля 2024
НОВОСТЬ ДНЯ

Озеленение детского парка

19 апреля 2024
Профсоюзы

ДОСКА ПОЧЁТА по состоянию на 22 апреля

23 апреля 2024
Охрана природы

Беречь природу – задача каждого!

16 апреля 2024