ПРОФІЛЬНАЕ НАВУЧАННЕ РАЗВІВАЕ ЧАЛАВЕЧЫ ПАТЭНЦЫЯЛ

На  дзяржаўным  узроўні  профільнае  навучанне  будзе  садзейнічаць  павышэнню  канкурэнтаздольнасці  айчыннай  адукацыі  і  створыць  неабходныя  ўмовы  для  фарміравання  і  выкарыстання  чалавечага  капіталу  ў  мэтах  забеспячэння  ўстойлівага  сацыяльна-эканамічнага  і  духоўнага  развіцця  краіны — так  канцэптуальна  можна  вызначыць  яго  мэту.
З  1  верасня  праект  тыпавога  вучэбнага  плана  агульнай  сярэдняй  адукацыі  на  2015/2016  навучальны  год  не  прадугледжвае  выразнай  фіксацыі  напрамкаў,  па  якіх  будзе  ажыццяўляцца  профiльнае  навучанне.  Напрамкі  будуць  вызначацца  з  улікам   рэальных  патрэбаў  рынку  працы.
Залічэнне  вучняў  у  профільныя   класы  праходзіць  на  конкурснай  аснове  па  выніках  навучання  на  II  ступені  агульнай  сярэдняй  адукацыі:  адзнакі  не  ніжэй  за  7  балаў  па  прафiлюючых  вучэбных  прадметах,  сярэдні  бал  пасведчання  аб  агульнай  базавай  адукацыi — не  ніжэй  за  6.
Адна  з  асаблівасцей  профільнага  навучання,  якое  ўводзіцца  1  верасня  2015  года, — гэта  яго  прафесійна  арыентаваная  накіраванасць.  Пры  ўвядзенні  профільнага  навучання  ў  адукацыйным  стандарце  агульнай  сярэдняй  адукацыі  закладзены  два  ўзроўні — базавы  і  павышаны.
Каб  разабрацца  ў  тонкасцях  і  дэталях  новаўвядзення  ў  адукацыі,  мы  зарасілі  ў  рэдакцыйную  гасціную  намесніка  дырэктара  Максімавіцкай сярэдняй  школы  Галіну  Антонаўну  МАСЛАКОВУ.
– Галіна  Антонаўна,  патлумачце,  калі  ласка,  што  дае  агульнаадукацыйнай  школе  такое  новаўвя-дзенне,  як  прфільнае  навучанне?
– На  мой  погляд  профільнае  навучанне – гэта  вельмі  дзейсны  рычаг,  які  дазволіць  вывесці  адукацыю  на  больш  высокі  ўзровень. Выпускнікі  гэтага  года  нашай  школы  ў  10  і  11  класах  вывучалі  матэматыку  і  фізіку  на  павышаным  узроўні  і  на  цэнтралізаваным  тэсціраванні  набралі  высокія  балы  па  матэматыцы – 68, фізіцы – 48,  беларускай  мове – 59.
– Канешне,  у  школах  з  вялікай  колькасцю  вучняў  значна  прасцей  выявіць  дзясятак  другі  здольных  вучняў  у  профільныя  класы,  а  як  у  малакамплектнай  школе  працуеце  над  гэтым?
– Безумоўна,  укараненне  профільнага  навучання  ў  малакамплектнай  школе  патрабуе  значных  намаганняў  з  боку  адміністрацыі  школы,  педагагічнага  калектыву,  бацькоў  і  вучняў.  У  нашай  школе  для  адкрыцця  профільнага  класа  створаны  ўсе  ўмовы,  ёсць   неабходная  нарматыўна-прававая  і  матэрыяльна-тэхнічная  база.  У  нас  8  настаўнікаў  маюць  вышэйшую,  а  ўсе  астатнія  першую  кваліфікацыйную  катэгорыі.
Арганізацыя  профільнага  навучання  на  трэцяй  ступені  агульнай  сярэдняй  адукацыі  не  можа  абысціся  без  планамернай  і  мэтанакіраванай  работы  ў  5-9  класах.  Залогам  поспеху  вывучэння  асобных  прадметаў  на  павышаным  узроўні  з’яўляецца  ў  першую  чаргу  матывацыя  саміх  вучняў.  Таму  на  першы  план  выходзіць  праца,  накіраваная  на  самавызначэнне  дзяцей,  выяўленне  іх  здольнасцей,  запытаў  і  суадносіны  запытаў  з  магчымасцямі.
Наш  педагагічны  калектыў  вызначыў  тры  асноўныя  кірункі,  што  дазволілі  стварыць  умовы,  пры  якіх  вучням  даецца  магчымасць  вызначыцца  з  адукацыйнай  мэтай,  выбарам  будучай  прафесіі  і  месцам  у  соцыуме.  Вывучэнне  прадметаў  на  павышаным  узроўні  дазволіць  ажыццявіць  дзіцячыя  мары.

 

– Напэўна ўпершыню за ўсе гады маёй педагагічнай біяграфіі я атрымала поўнае задавальненне і адчула аддачу ад сваёй працы. З вялікай радасцю спяшалася на кожны ўрок да вучняў, якія ахвотна вывучалі матэматыку. Не марнуючы дарэмна час на матывацыю і многае іншае, мы за ўрок паспявалі выканаць шмат заданняў, разабраць найбольш складаныя матэматычныя камбінацыі, сістэматызаваць веды пра функцыі, вывучыць новыя класы функцый, засвоіць уласцівасці трохмернай прасторы і асноўных геаметрычных цел, пашырыць і па-глыбіць уяўленні пра матэматыку як элемент агульначалавечай культуры, пра яе ролю ў грамадскім прагрэсе, удасканаліць інтэлектуальныя і камунікатыўныя ўменні на аснове развіцця лагічнага мыслення і маўленчых уменняў, – прызнаецца настаўніца матэматыкі Лідзія Аляксандраўна КРЫЎЦОВА, якая два гады адпрацавала ў профільных класах.

– Якім  чынам  вядзецца  работа  з  бацькамі  вучняў?
– Не  сакрэт,  што  кожны  з  бацькоў  часам  мае  завышаныя  ацэнкі  здольнасцей  і  магчымасцей  свайго  сына  або  дачкі.  Ды  і  будучую  прафесію,  месца  вучобы  дзіцяці  выбіраюць  на  свой  густ,  не  ўлічваюць  іх  жаданні  і  імкненні.  Нашы  педагогі  выкарыстоўваюць  увесь  “арсенал”  работы  з  бацькамі:  бацькоўскія  сходы,  прыватныя  гутаркі  настаўнікаў-прадметнікаў,  тэматычныя  семінары.  Як  правіла,  мы  знаходзім  паразуменне,  бо  канчатковая  мэта  ў  нас  адзіная – даць  трывалыя  веды  і  пабудаваць  устойлівы  фундамент  шчаслівага  жыцця  нашых  дзяцей.
– Хто  яшчэ  акрамя  настаўнікаў-прадметнікаў  і  класных  кіраўнікоў  займаецца  выяўленнем  здольнасцей  і  прафесійных  пераваг  школьнікаў?
– Вялікая  роля  ў  гэтай  рабоце  належыць   школьнаму  псіхолагу.  І  тут  яму  дапамагаюць  не  толькі  вялікі  ўласны  вопыт,  а  і  распрацаваныя  на  навуковай  аснове  спецыяльныя  дыягностыкі, анкеты.
Псіхолаг  дапамагае  школьнікам  вызначыцца  ў  тым,  якая  сфера  дзейнасці  і  якія  прафесіі  яму  лепш  падыходзяць  па  псіхатыпу.  У  адпаведнасці  з  выбарам  будучай    прафесіі  вызначаецца  комплекс  тых  намаганняў,  якія  неабходна  прыкласці  ў  школе,  каб    дасягнуць  пастаўленай  мэты. У  прафарыентацыйнай  рабоце  выкарыстоўваем  методыку  прафесійных  проб.  Не  менш  важны  аспект  у  арганізацыі  профільнага  навучання – павышэнне  прафесійнай  кампетэнтнасці  настаўнікаў,  і  што  асабліва  важна,  узаемааддача  і  задавальненне  ад  праведзенай  агульнымі  намаганнямі  работы.
– Якая  мінімальная  колькасць  вучняў  можа  быць  у  группах  у  складзе  профільнага  класа?
– Гэта  колькасць  адпавядае  напаўняльнасці  груп  пры  правядзенні  факультатыўных  заняткаў:  не  менш  трох  вучняў  для  ўстаноў  агульнай  сярэдняй  адукацыі  ў  сельскай  мясцовасці  і  не  менш  пяці  для  гарадскіх.
– Ці  можа  вучань  пасля  10-га,  профільнага  класа,  перайсці  ў  базавы?
– Па  жаданні  вучань  можа  пасля  навучання  ў  профільным  класе  перайсці  ў  базавы  пры  наяўнасці  ў  базавым  класе  свабодных  месцаў.
– Ці  можна  па  запыце  вучняў  10-га  базавага  класа  і  іх  законных  прадстаўнікоў  арганізаваць  у  новым  навучальным  годзе  вывучэнне  на  павышаным  узроўні  матэматыкі  і,  напрыклад,   рускай  (беларускай)  мовы?
— Можна  пры  ўмове,  калі  ва  ўстанове  агульнай  сярэдняй  адукацыі  ёсць  неабходныя  кадравыя,  матэрыяльна-тэхнічныя  і  вучэбна-метадычныя  рэсурсы.  У  межах  тыпавога  вучэбнага  плана  вучні  могуць  выбіраць  два-тры  прадметы  для  вывучэння  на  павышаным  узроўні.  Пры  гэтым  агульная  колькасць  абавязковых  вучэбных  гадзін  не  павінна  перавышаць  31.
– Дзякуй  Вам,  Галіна  Антонаўна,  за  змястоўную  і  цікавую  гутарку  па  актуальнай  тэме.
Вопыт  работы  максімавіцкіх  педагогаў  паказвае,  што  арганізацыя  профільнага  навучання  на  трэцяй  ступені  адукацыі  ў  спалучэнні  з  правільна  арганізаванай  работай  на  другой  ступені,  у  школе  не  проста  магчыма,  але  і  можа  быць  найбольш  эфектыўнай  формай  навучання.

Гутарыла  Аліна  СУДНІК.

Последние новости

Молодёжь

Под звуки полонеза и вальса

26 апреля 2024
Актуально

Выступление Президента Беларуси во второй день заседания VII Всебелорусского народного собрания

26 апреля 2024
Спорт

Все на футбол!!!

26 апреля 2024
Прямые телефонные линии

Прямые телефонные линии на 27 апреля

26 апреля 2024
80-ЛЕТИЕ ОСВОБОЖДЕНИЯ БЕЛАРУСИ

На Кличевщине идут выплаты к 9 Мая

26 апреля 2024
НОВОСТЬ ДНЯ

Под чернобыльским крылом

26 апреля 2024
Общество

Дороги, колодцы и человеческое участие

25 апреля 2024
НОВОСТЬ ДНЯ

Делегаты ВНС утвердили Концепцию нацбезопасности и Военную доктрину

25 апреля 2024
НОВОСТЬ ДНЯ

Лёгкая атлетика ищет таланты

25 апреля 2024
Актуально

С 1 мая 2024 года увеличивается размер БПМ

25 апреля 2024

Рекомендуем

Кличевщина

Результаты достойные, но работать есть над чем

23 апреля 2024
ВНС-2024

Мнение делегата ВНС

23 апреля 2024
100-летие Кличевского района

Сто лет – сто деревьев

16 апреля 2024
Безопасность

За безопасность вместе

16 апреля 2024
Правопорядок

Отвечает участковый инспектор милиции

24 апреля 2024
Призыв-2024

Будущие солдаты получили повестки

16 апреля 2024
Профсоюзы

ДОСКА ПОЧЁТА по состоянию на 22 апреля

23 апреля 2024
НОВОСТЬ ДНЯ

Озеленение детского парка

19 апреля 2024